Protest în oraşul Suceava

Bă, voiam să fac şi eu o vizită, Duminică 22 Ianuarie, în centrul Sucevei. Mare noroc că nu am fost.

Recunosc că nu sunt genul de om care se omoară după proteste. Dacă mă nimeresc din greşeală între protestatari e ok, dacă nu, e şi mai ok.

Totuşi, scos fiind din sărite de ordonanţa de graţiere a lui taica Dragnea, mi-am propus de vineri să apar şi eu la protestul ad-hoc din faţa Prefecturii Suceava. Din fericire, programul meu s-a complicat aşa că am ajuns prea târziu în Suceava.

Luni, 23 Ianuarie, apar primele ştiri şi fotografii de la protestul sucevenilor. Aproximativ 200 de persoane. Arunc o privire peste fotografii şi ce să vezi, băbuţe cu cartonaşe roşii, bătrânei cu pancarte cu glume de tipul meme-lor.

WoW! Ăştia chiar sunt deştepţi! Nefiind în cunoştinţă de cauză cu oraşul Suceava, ai crede că aici s-au născut cei mai deştepţi oameni. Nimic mai fals!

Tot protestul sucevean nu a fost decât o simulare de babe la coada de pâine din vremurile apuse. Dacă nu vedeam şi câţiva politiceni locali, puteam să jur că pensionarii au greşit locaţia. Ruşine politicienilor care şi-au scos mamele/bunicile din casă pentru a servi intereselor obscure!

În fine. Ce voiam să spun, este că, municipiul Suceava este un sat fără suflare civică. Dacă faci un protest pentru salvarea câinilor comunitari de la eutanasiere, strângi mai multă lume decât pentru apărarea unei idei, cum ar fi ideea de justiţie.

Suceava e un mic târg adormit, despre care oamenii care nu a fost mai departe de Cumpărătura, cred că este Raiul pe Pământ.

 

 

Leave a Reply

